さとう三千魚
midnight
I’m looking at Shiroyasu Suzuki’s photo book “Hemisphere of Eyebrows”
all the photos in the photobook are taken with a fisheye lens
Mari in Kameido Tenjin
and young Harumi Kawaguchi is in the picture
there is also Hiroshi Watanabe
with his wife
there is also a naked Shiroyasu
in Shiroyasu’s study
he took it with the self-timer
there is also Hossawa Falls in Hinohara Village
water droplets are smoking
“If you shoot with a fisheye lens, it will be the same no matter who shoots it.
That’s what makes me feel better than that.
It’s nice that I don’t have to appear there. ” **
so
Shiroyasu writes in a photobook essay
there is a poet
there is a naked man
・
Don’t lean against the wall *
深夜
「眉宇の半球」という
鈴木志郎康さんの写真集を見て
いる
写真集の写真は全て魚眼レンズで撮られている
亀戸天神の
麻理さんや
若い川口晴美さんが写って
いる
渡辺洋さんもいる
奥さんといる
裸体の志郎康さんもいる
自宅の書斎で
セルフタイマーで撮ったのだろう
桧原村の払沢の滝もある
水飛沫が煙って
いる
“魚眼レンズで撮ると、誰が撮っても同じになる。そこがいい、と、
それ以上に素敵だという気分になれる。
わたしがそこに現れないですむのが素敵なのだ。” **
そう
志郎康さんは写真集のエッセイに書いている
ひとりの詩人が
いる
裸の男がいる
・
壁にもたれるな *
* twitterの「楽しい例文」さんから引用させていただきました.
** 鈴木志郎康 写真集「眉宇の半球」から引用させていただきました.
#poetry #no poetry,no life